دفتر شهردار
وظايف:
1. تنظيم برنامه ملاقات با شهردار و راهنمائي و ترتيب ملاقات مراجعين.
2. اعلان دستورات شهردار به اشخاص و مؤسسات ذيربط و ادارات نابغه شهرداري و پيگيري آنها طبق دستور.
3. انجام امور ارتباطي شهردار.
4. مرتب نمودن نامههايي كه شهردار بايد مطالعه، ملاحظه و يا امضاء نمايد و اعاده آنها به امور اداري.
5. تنظيم اوقات كميسيونهائيكه در دفتر شهردار تشكيل ميشود.
6. يادداشت و يادآوري تاريخ تشكيل كنفرانسها و جلسات و آماده نمودن سوابق و پروندههاي مربوط به كميسيونها و جلسات اداري براي اطلاع و مطالعه قبلي شهردار.
7. گزارش مطالب مهم روزانه به شهردار
8. تهيه پيش نويس نامههاي ارجاعي
9. راهنمائي و در صورت لزوم فراهم آوردن وسائل تسهيل يا انجام درخواستهاي متقاضيان و مراجعه كنندگان
حـراست
1. تامین حراست اخبار ، اسناد ، مدارک ، تاسیسات و اماکن و تجهیزات و مخابرات طبقه بندی شده و پرسنل در مقابل نفوذ و دسترسی عوامل غیر مجاز .
2. انجام کلیه امور محرمانه و اقدامات تدافعی لازم به منظور ایجاد تامین در مقابل خطرات طبیعی و مصنوعی .
3. دریافت و ثبت نامه های محرمانه و کشف رمز و تلگرافها و عنداللزوم ارجاع به واحدهای ذیربط.
4. استقرار سیستم طبقه بندی مناسب به منظور حراست و نگهداری اسناد و مدارک محرمانه .
5. انجام همکاریهای لازم با مراجع امنیتی و اطلاعاتی برابر مقررات عمومی حراست مرکزی وزارت کشور .
6. انجام ماموریتهای محوله ارجاع از سوی حراست مافوق برابر قوانین و مقررات جاری حراستها.
واحد حقوقي و املاك
هدف:
شهرداري ها به لحاظ نقش و جايگاه حساسي كه در نظام مديريت شهر ايفا مينمايند و طبيعتاً مجري و يا ناظر بر اجراي ضوابط و مقررات و نظامات شهري هستند و در مسائل گوناگون و متنوع مرتبط با شرح وظايف خود ميبايستي در حسن اجراي كليه مقررات و قوانين مورد عمل مراقبت كامل بعمل آورند و به موازات آن در جهت رفع مشكلات حقوقي موسسات و واحدهاي تابعه در تمام زمينههاي اداري، مالي، شهري و غيره اقدام نمايند. لذا ايجاب مينمايد كه واحدي تحت عنوان «حقوقي و املاك» با بهرهگيري از كارشناسان خبره و آشنا به قوانين و مقررات موضوعه با احساس مسئوليت كامل در حوزه تحت نظارت شهردار پيش بيني گردد تا بتواند نيازمنديهاي حقوقي كليه واحدهاي شهرداري را تأمين و مورد پيگيري قرار دهد.
وظايف:
1. رسيدگي به معضلات و مشكلات حقوقي واحدها و مؤسسات شهرداري و اعلام نظر مشورتي در موارد ارجاعي.
2. تهيه و تنظيم لوايح دفاعي و انجام وظايف نمايندگي واحد متبوع در جريان دعاوي مطروحه در مراجع قانوني.
3. تقاضاي تعقيب قانوني متجاوز به حقوقي شهرداري و رفع تجاوز و خلع يد آنان.
4. بررسي اطلاعات جمع آوري شده جهت ارائه نظر مشورتي در قبال پرسشهايي كه در زمينه مسائل حقوقي از واحد متبوع به عمل ميآيد.
5. وصول كليه بخشنامهها، دستورالعملها، آيين نامهها و قوانين و مصوبات اعم از مصوبات هيئت وزيران، شوراي اسلامي شهر و ساير مراجع قانوني در ارتباط با شهرداري و بدست آوردن آخرين اطلاعات و مصوبات در اين زمينه خصوصاً از طريق روزنامه رسمي جمهوري اسلامي و جمع بندي و تشخيص ارتباط آن با هر يك از واحدهاي شهرداري.
6. ارجاع مقررات مذكور در بند فوق (از طريق شهرداري و معاون شهردار) و همچنين تهيه و توزيع نامهها و راهنمائيهاي لازم در جهت چگونگي اجراي مقررات مذكور.
7. جمع آوري و مدون نمودن تاريخ و موضوع كليه مقررات مرتبط با اهداف و وظايف شهرداري و انتشار داخلي آن در سطح شهرداري به صورت بولتنهاي شش ماهه با همكاري روابط عمومي و انتشارات و آمار.
8. ارزيابی جهت تحصيل حريم و تكميل پرونده خريد املاكي كه در طرح توسعه معابر و يا در مسير طرحهاي مورد نظر شهرداري قرار ميگيرد.
9. بررسي و ارزيابي و كارشناسي اراضي و املاك مورد معامله شهرداري اعم از خريد و فروش و اجاره و استيجاره و تهيه فهرستها.
واحد كامپيوتر
هدف :
توفيق در اجراي برنامههاي عمراني و خدماتي شهرداري منوط به آن است كه هر گونه برنامه ريزي مبتني بر اطلاعات و آمار دقيق از وضعيت موجود شهر و شهرداري بوده و بر مبناي اين اطلاعات بتوان نيازهاي آتي را در تمام زمينهها وبا حداقل ضريب خطا مشخص و علاوه بر آن با تبديل روشهاي محاسباتي قديمي دستي به ماشيني، علاوه برصرفهجويي در وقت و هزينه، سيستمهاي مورد عمل را نيز اصلاح نمود. لذا با توجه به حجم وسيع اطلاعات مورد نياز شهرداري به لحاظ وسعت، جمعيت و چگونگي ساختار شهري، ايجاد اين واحد كه بتواند با پردازش اطلاعات و دادههاي موجود نياز مسئولين و مديران و برنامهريزان شهرداري را در جهت نيل به اهداف تعيين شده در شرح وظايف هر يك برآورده نمايد، اجتناب ناپذير بوده و چون كليه واحدهاي تابعه و وابسته به شهرداري از خدمات اين واحد بهره خواهند گرفت لذا جايگاه سازماني آن در حوزه تحت نظارت شهردار پيش بيني گرديده است.
شرح وظايف:
1. تهیه لیستها ، آمار و اطلاعات مورد نیاز سیستمهای کامپیواری شده و طراحی فرمهای جمع آوری اطلاعات جهت پیاده سازی برنامه های مورد نیاز .
2. همکاری با شرکتها وموسسات وابسته به شهرداری جهت تنظیم سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز به منظور برقراری ارتباط با مرکز کامپیوتری .
3. ارائه آموزشهای لازم به پرسنل مربوط جهت جمع آوری و کنترل و پانچ اطلاعات برای استفاده از برنامه ها و سیستمها کامپیوتری شده .
4. انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف مافوق در حدود وظایف ارجاع می گردد .
واحد نظارت و كنترل (اجرائيات و رفع سد معبر، جلوگيري از تخلفات ساختماني)
هدف:
نظر به شرح وظايف شهرداري در جهت ايجاد و كنترل مستحدثات عام المنفعه و حفظ و حراست و آماده نگهداشتن اين تأسيسات براي استفاده عموم، لزوم برقراري يك سيستم حفاظتي صحيح توسط مأمورين ورزيده آگاه و كنترل و آموزش مستمر آنان در قالب برنامههاي خاص اجتناب ناپذير است. لذا ضرورتاً كادر حفاظت و نگهباني از مستحدثات متعلق به شهرداري در واحد فوق الاشاره پيش بيني شده به نحوي كه كليه نگهبانان تأسيسات شهرداري از طريق اين واحد به محل خدمت خود اعزام ميشوند و تحت نظارت و كنترل و باز آموزي قرار ميگيرند. ضمناً كليه امور رفع سد معبر و كنترل و ساخت و سازهاي شهري از طريق اين واحد انجام ميگيرد.
وظايف:
1. رسيدگي به امور انتظامي و اجرائيات شهرداري.
2. اعزام مأمور اجراء به واحدهاي شهرداري و مراقبت در حفظ و نگهداري اموال توقيف شده.
3. تهيه و تنظيم برنامه نگهبانان و كشيك مأمورين اجرائيات و مراقبت در حسن انجام وظيفه كليه نگهبانان مستحدثات متعلق به شهرداري.
4. حفظ و حراست از تأسيسات و اماكن مربوط به شهرداري و آموزش و كنترل و آماده نگهداشتن كليه نگهبانها جهت ارائه خدمات مطلوب.
5. ابلاغ احكام صادره از مراجع قانوني و معرفي متخلفين از مقررات شهرداري به دادگاهها و مراجع ذيربط.
6. انجام ساير امور مشابه و دستوراتيكه از طرف مافوق در حدود وظايف ارجاع ميگردند.
بایگانی چیست؟
یک نوع ایجاد دسته بندی و نظم می باشد که بسیاری از کارمندان یک اداره با آن در محیط کار مواجه می شوند. زمانی که بحث از بایگانی می شود بسیاری از افراد نارضایتی خود را از آن اعلام می کنند و برخی از افراد هم موافقت می نمایند. در واقع این بخش یکی از مهمترین بخش های مدیریت کردن اسناد و مدارک می باشد که در هر اداره و سازمانی باید وجود داشته باشد و هر کارمندی هم باید با آن آشنایی کاملی داشته باشد. زمانی که فرد در شغل خود با فرآیندهای این بخش آشنایی نداشته باشد بدون شک مشکلات زیادی برای او به وجود می آید. بنابراین هر فردی در اداره باید با این بخش آشنایی پیدا کند. امروزه با استفاده از نرم افزار بایگانی بسیاری از افراد با این بخش رابطه بهتری برقرار کرده اند و بهتر می توانند کارهای خود را مدیریت کنند.
شرح وظایف واحد موتوری:
1.اختصاص خودرو مورد نیاز جهت ماموریت های داخل و خارج شهر.
2.گردآوری اطلاعات بیمه ای خودروها.
3.هماهنگی و بازدید خودروها جهت اعزام به تعمیرگاه.
4.پیگیری عدم خلافی خودروهای تحویلی به واحد موتوری.
5.گردآوری اطلاعات مربوط به معاینه فنی خودروها.
6.تنظیم برنامه کاری رانندگان.پیش بینی تهیه قطعات و لوازم یدکی مربوطه به خودروها و حفظ و نگهداری آنها در انبارهای مربوطه و همکاری با انبار دار شهرداری.
7.نظارت بر تحویل و تحول کلیه خودروها.تعیین و تشخیص خودروهای فرسوده و از رده خارج شده شهرداری و تهیه گزارش بمنظور فروش آنها.
8.انجام عملیات های عمرانی از قبیل خاک برداری ،تسطیح ،حمل مخلوط ، جابه جایی مصالح ، حمل و بار گیری نخاله های سطح شهر .حمل زباله و انتقال به سایت محمد آباد در مواقع بارش برف.
شرح وظایف مدیریت هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری:
مطالعه و بررسی رویکردها و روشهای نوین مدیریت به منظور به کارگیری و استقرار نظامها و سبک های مدیریت برای انجام کارآمد وظایف و بهبود روشها•ارائه پیشنهادات برای افزایش بهره وری و همکاریدر پیاده سازی پیشنهادات پذیرفته شدهارزیابی عملکرد کارکنان و مجموعه های تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه ها و برنامه ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفعنقاط ضعفبازنگری و بروزرسانی حدود اختیارات و تفویض مسئولیت ها و تعیین روابط میان کارکنان و واحدهای مختلف مجموعه تحت سرپرستی به نحوی که تقسیم کار به درستی صورت پذیرد و عدالت اجرا شودبررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط حوزه تحت سرپرستی و برنامه ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای
وظایف واحد کارگزینی در شهرداریوظايف اين واحد به شرح زير می باشد:
اعمال و اجرای آيين نامه ها، مقررات استخدامی و طرحهای طبقه بندی مشاغل.
رسيدگی به تقاضاهای استخدامی و پيشنهاد انتصابات، ترفيعات، ارتقاء گروه، تشويق و توبيخ، جابجايی و نقل و انتقالات كاركنان.
اظهار نظر در مورد چگونگی اجرای آيين نامه ها و مقررات استخدامی از جمله بازنشستگی، بازخريد، انفصال و نظاير آن و ايجاد وحدت رويه در كليه سازمانهای
تمامی حقوق محفوظ و متعلق به شهرداری گتاب می باشد